Giełdowy debiut marzeń Pepco. Przy IPO doradzali prawnicy Rymarz Zdort

Opublikowano

Nasi Partnerzy

Wejście Pepco Group na GPW to największy wartościowo debiut na warszawskim parkiecie od wielu miesięcy. W ofercie publicznej inwestorzy kupili prawie 92,5 mln akcji za niemal 3,7 mld zł. Początkowo papiery były sprzedawane po 40 zł akcję, co oznacza, że inwestorzy ocenili wartość Pepco na 23 mld zł. Lokuje to spółkę w drugiej dziesiątce największych giełdowych graczy.

– Wybór Warszawy jako miejsca naszego giełdowego debiutu od początku wydawał się naturalny. Pepco jest obecne na polskim rynku od ponad dekady osiągając na nim wielkie sukcesy. Tutejszą giełdę cechuje zaś dynamizm i stabilność gwarantujące inwestorom poczucie bezpieczeństwa – powiedział Andy Bond, prezes Pepco Group podczas oficjalnej inauguracji notowań.

Pepco Group w kwestiach związanych z pierwszą ofertą publiczną akcji oraz ich dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu doradzała kancelaria Rymar Zdort.

Goldman Sachs Bank Europe SE i J.P. Morgan A.G. działali jako współkoordynatorzy oferty publicznej Pepco.

– Gratulujemy Grupie Pepco dołączenia do elitarnego grona największych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz wszystkim stronom zaangażowanym w to, co do tej pory było największym IPO w Polsce w 2021 roku. Cieszymy się, że oferta akcji Pepco Group spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony szerokiego grona polskich i międzynarodowych inwestorów instytucjonalnych, a także popytem ze strony inwestorów indywidualnych – powiedział Marcin Chyliński, partner w dziale korporacyjnym i szef praktyki rynków kapitałowych w Rymarz Zdort.

W skład zespołu transakcyjnego, kierowanego przez Marcina Chylińskiego, wchodzili partnerzy: Ewa Bober i Robert Krasnodębski, counsels: Filip Leśniak i Marek Kanczew, oraz associates: Marta Rykalovska, Ada Zahorodna, Tomasz Wieczorek i Kacper Skowron.

Pepco jest właścicielem i operatorem wieloformatowej, ogólnoeuropejskiej sieci dyskontów pod markami PEPCO, Dealz i Poundland, posiadającej ponad 3 tysiące sklepów w 16 krajach. W roku finansowym zakończonym 30 września 2020 r. przychody Pepco wzrosły do 3,5 mld euro.

Najnowsze artykuły

Więcej podobnych artykułów