Oto najmocniejsze brandy prawnicze na świecie według Thomson Reuters

Opublikowano

Nasi Partnerzy

Badanie opiera się na odpowiedziach ok. 1700 general counseli, z którymi wywiady przeprowadzano przez rok od października 2020 roku. Ankieta obejmowała ponad 50 pytań.

Jak informuje Thomson Reuters, wynik indeksu dla każdej firmy prawniczej został oparty na czterech różnych czynnikach związanych z tym, w jaki sposób klienci kancelarii prawnych wybierają firmy prawnicze do współpracy. Pierwsze dwa czynniki – „top-of-mind awareness” i „favorability” – odnoszą się bezpośrednio do postrzegania marki kancelarii prawnej przez klienta i, jak wykazało badanie, stanowią pierwsze kroki w określaniu, które kancelarie prawne zostaną wybrane. Pozostałe dwa czynniki – „consideration for multi-jurisdictional litigation” oraz „consideration for multi-jurisdictional deals” – pokazują, jak ważne jest, aby kancelarie prawne miały zasięg globalny i były w stanie obsługiwać szeroki wachlarz spraw prawnych w wielu jurysdykcjach.

– Patrząc na tegoroczną Top 20, wyraźnie widać, że przychylność dla marki i transakcje wielojurysdykcyjne były w tym roku najważniejszymi czynnikami sukcesu dla marek globalnych firm prawniczych – komentuje w raporcie Elizabeth Duffy, starszy dyrektor ds. usług dla klientów globalnych w Thomson Reuters.

Raport prezentuje też zestawienie kancelarii prawnych, które znacząco poprawiły swój wynik w badaniu względem wcześniejszego roku. Jak zauważa Elizabeth Duffy, pięć z siedmiu tych najszybciej rozwijających się marek wykazało ponadprzeciętne propozycje i rozwiązania w odniesieniu do transakcji wielojurysdykcyjnych i to właśnie siła ich marki w zakresie fuzji i przejęć podniosła ich ogólną pozycję w indeksie.

Oto najsilniejsze marki prawnicze według Global Elite Law Firm Brand Index 2022:

  1. Baker McKenzie (100 pkt.)
  2. DLA Piper (44 pkt.)
  3. Clifford Chance (40 pkt.)
  4. Dentons (37 pkt.)
  5. Norton Rose Fulbright (32 pkt.)

W pierwszej dziesiątce indeksu znalazły się jeszcze Allen & Overy, Hogan Lovells oraz nieobecne w Polsce Skadden, King & Wood Mallesons oraz Latham & Watkins.

Olbrzymi wzrost w indeksie odnotowała kancelaria CMS. Siła jej marki według badania Thomson Reuters wzrosła aż o 63% w porównaniu z poprzednim badaniem. Kancelaria zajęła w tegorocznym indeksie 13 miejsce.

Cały raport z badania Global Elite Law Firm Brand Index 2022 dostępny jest tutaj.

Najnowsze artykuły

Więcej podobnych artykułów