Ponad 20 lat sporu o znak towarowy w Chinach. „Przełomowe orzeczenie, które może utorować drogę innym zagranicznym firmom”

Opublikowano

Nasi Partnerzy

Piracki znak towarowy, który wykorzystywał imię i nazwisko Manolo Blahnika został zarejestrowany w Chinach przez lokalnego biznesmena Fang Yuzhou w 1999 roku. W Państwie Środka obowiązuje system pierwszeństwa przy rejestracji znaku towarowego. Wówczas Manolo Blahnik był już znany w branży modowej na całym świecie. Działał w niej od lat 70. Nie zarejestrował jednak wcześniej swojego znaku w Chinach.

Wtedy rozpoczął się spór prawny, w którym Manolo Blahnik musiał udowodnić, że był znany w Chinach przed datą zgłoszenia znaku towarowego przez Fanga.

Po kilku oddalonych apelacjach z powodu braku wystarczających dowodów na reputację i rozpoznawalność oraz faktu, że Fang przedstawił dowody na to, że aktywnie używał znaku towarowego, Manolo Blahnik w kwietniu 2020 roku złożył wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy przed Sądem Najwyższym. Jak informuje DLA Piper, argumenty, które okazały się zwycięskie skupiały się na osobistych prawach do nazwy Manolo Blahnika oraz złej wierze Fang Yuzhou.

Wyrok pozwala projektantowi sprzedawać swoje produkty w Chinach i umożliwia skuteczniejszą walkę z podróbkami sprzedawanymi w Państwie Środka i eksportowanymi z Chin.

– Jesteśmy zachwyceni, że mogliśmy pomóc Manolo Blahnik w osiągnięciu tego znaczącego zwycięstwa. Jest to przełomowe orzeczenie, które może utorować drogę innym zagranicznym firmom, które znajdą się w podobnej sytuacji. Dzięki poprawie przepisów dotyczących znaków towarowych w Chinach w ostatnich latach oraz gotowości chińskich sądów do ochrony interesów właścicieli marek, spodziewamy się, że więcej zagranicznych firm odniesie sukces w rozwiązywaniu sporów dotyczących własności intelektualnej – powiedział Edward Chatterton, Partner DLA Piper w biurze w Hong Kongu.

źródło: dlapiper.com

Najnowsze artykuły

Więcej podobnych artykułów