Nowe e-doręczenia w KPC. Wszystko, co trzeba wiedzieć zebrała Komisja OIRP Wrocław

W piątek 28 maja sejm ostatecznie uchwalił nowelizację kodeksu postępowania cywilnego przewidującą między innymi wprowadzenia na czas zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19 oraz w ciągu roku od odwołania ostatniego z nich procedury elektronicznych doręczeń pism pełnomocnikom. Ustawa trafiła do prezydenta. Ma wejść w życie w po 14 dniach od ogłoszenia. Co jest najważniejsze w zdalnych doręczeniach i o czym trzeba pamiętać? Wszystkie informacje w przystępnej formie zebrała na swoim profilu Linkedin Komisja ds. Nowych Technologii i Transformacji Cyfrowej OIRP Wrocław.

Na profilu Linkedin Komisji zamieszczono jak dotąd 6 wpisów poświęconych nowym regulacjom, które dostarczają praktycznej wiedzy i wskazówek, co do tego, jak zadbać o interes swój, jako pełnomocnika, oraz klienta w związku elektronicznym doręczeniami. 

Jak wskazuje Komisja, w praktyce nowe przepisy oznaczają, że każdy pełnomocnik musi mieć konto w na Portalu Informacyjnym Sądów Powszechnych. „Skuteczność doręczeń elektronicznych przez Portal Informacyjny nie będzie zależna od tego, czy dany radca miał już wcześniej konto na Portalu czy nie. Wszyscy radcowie prawni obsługujących sprawy w toku cywilnego postępowania sądowego są więc zobligowani do posiadania konta na Portalu Informacyjnym od dnia wejścia w życie ustawyĺ” – czytamy we wpisie Komisji. Co ważne, pismo uznawać się będzie za doręczone po upływie 14 dni od dnia jego umieszczenia w Portalu Informacyjnym.

Komisja w swoich wpisach pamiętała też o bardzo praktycznym wymiarze nowych regulacji analizując między innymi, co z doręczeniem w przypadku urlopu pełnomocnika.  Komisja podpowiada również jak zmienić ustawienia, by Portal informował pełnomocników o nowych pismach SMSem. 

Po szczegóły i więcej informacji odsyłamy na profil Komisji ds. Nowych Technologii i Transformacji Cyfrowej OIRP Wrocław, jednocześnie polecając to opracowanie.

Kategoria: Polecamy