Zasady etyki, reklama i umowa o prace? Dziś druga część Krajowego Zjazdu Adwokatury

Opublikowano

Nasi Partnerzy

Dziś druga część rozpoczętego w marcu XIII Krajowego Zjazdu Adwokatury. Po wiosennych wyborach, teraz czas na decyzje programowe. Delegaci z dwudziestu czterech izb adwokackich mają przyjąć uchwały wytyczające kierunek działań na najbliższe lata. Początek KZA o 11.00. Obrady zorganizowano w formie zdalnej.

W marcu Adwokatura wybrała swoje nowe władze, w tym przede wszystkim Prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej Przemysława Rosatiego. Teraz nadszedł czas na dyskusje i uchwały programowe. A w agendzie mają się pojawić problemy, które od lat budzą emocje i od lat pozostają nierozstrzygnięte – zmiany w kodeksie etyki, kwestia reklamy i umowy o pracę.

Jednym z punktów obrad jest “Przedstawienie projektu Zbioru Zasad i Godności Zawodu – Kodeksu Etyki” – On nie jest od strony formalnej zdatny do uchwalenia, ale też – co trzeba podkreślić – od strony merytorycznej nie jest akceptowany przez środowisko, ponieważ zgłaszane są wobec tego projektu zasadne zastrzeżenia merytoryczne – tak o projekcie w rozmowie z prawo.pl mówił Prezes NRA Przemysław Rosati. Jak również podkreślał, KZA powinien wskazać kierunek, ale to Naczelna Rada Adwokacka powinna się zająć gruntownym opracowaniem zasad etyki dotyczących m.in. reklamy.

Krajowy Zjazd Adwokatury odbywa się co cztery lata. Weźmie w nim udział 333 delegatów z 24 izb adwokackich. Obrady można śledzić online na stronie kza.adwokatura.pl oraz na kanale Adwokatury Polskiej na YouTube.

Najnowsze artykuły

Więcej podobnych artykułów