Dlaczego ten ranking jest tak ważny? Oto krótka historia Chambers and Partners

Opublikowano

Nasi Partnerzy

Przypominamy tekst, który ukazał się na Legal Business Polska w lutym ubiegłego roku.

Początki Chambers and Partners sięgają końcówki 1969 roku. Wtedy, w Londynie, wykładowca uniwersytecki prof. Laurence Francis Orbach oraz adwokat Michael Chambers założyli wydawnictwo Orbach & Chambers Publishing. W 1989 roku powstał nowy oddział wydawnictwa – Chambers and Partners. 

Pierwszy ranking Chambers and Partners został opublikowany w 1990 roku i obejmował tylko Wyspy Brytyjskie. Z każdym rokiem jednak firma się rozwijała, oceniała coraz więcej rynków, kancelarii i prawników. W ciągu kilkunastu lat stała się wielką firmą badawczą specjalizującą się w rynku usług prawnych. 

Obecnie dwustu analityków firmy bada prawnicze rynki niemal na całym świecie zbierając informację i prowadząc wywiady w ponad 20 językach. Efektem ich pracy jest ponad 10 różnych publikowanych co roku rankingów. 

Sam założyciel Michael Chambers rozstał się ze swoją firmą w marcu 2018 roku. Po 30 latach sprzedał ją grupie inwestorów, której przewodził przedsiębiorca z branży wydawnictw prawniczych Mark Wyatt (założyciel między innymi Legalweek) wspierany przez fundusz private equity Inflexion. 

W 2018 roku uznane ameryańskie pismo prawnicze The National Law Review określiło ranking Chambers and Partners jako jeden z najbardziej prestiżowych w branży prawniczej i najbardziej wiarygodny

Rankingi powstają na podstawie zgłoszeń kancelarii, które przedstawiają zrealizowane projekty razem z referencjami od klientów. Wszystkie zgłoszenia od kancelarii są następnie weryfikowane przez analityków między innymi poprzez rozmowy telefoniczne ze wskazanymi klientami.  Główne czynniki, przez pryzmat których oceniane są informacje i opinie zebrane o kancelariach to:

  • wiedza i doświadczenie w danej specjalizacji 
  • obsługa klienta w tym, szybkość, responsywność, przejrzysty język biznesowy
  • tzw. głębia zespołu czyli stopień zapewnienia odpowiedniego wsparcia dla klienta na każdym poziomie
  • rozumienie biznesu i świadomość danej branży 
  • staranność i dbałość o szczegóły 
  • stosunek jakości pracy do ceny w tym efektywność personelu, organizacja pracy i innowacyjność, która pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze 

Jedna z analityczek Chambers and Partners w rozmowie z Legal Business World zwracała uwagę, że największym problemem dla researcherów jest brak wystarczającej ilości informacji na temat zrealizowanych projektów. Jak mówiła Georgina Brooks, kancelarie musza pamiętać by oprócz napisania komu i w jakim projekcie doradzały, należy opisać także kontekst transakcji i wskazać, co sprawia, że jest ona szczególna. Według analityczki, która pracowała przy rankingach Chambers Europe 2012-2015, problemem jest także pisanie przez prawników opinii, które przekazują potem klientom, stąd Chambers stawia na wywiady telefoniczne.

Wyróżnienia i „rozpoznania” rankingowe, które w ostatnich dniach otrzymały kancelarie i poszczególni prawnicy odnoszą się do rankingu Global. Natomiast niebawem opublikowany zostanie także ranking Chambers Europe.

źródła: chambers.com, wikipedia.org, legalbusinessworld.com, penews.com

Najnowsze artykuły

Więcej podobnych artykułów