Partnerzy serwisu

Partnerzy główni:

Dlaczego ten ranking jest tak ważny? Oto krótka historia Chambers and Partners

Media społecznościowe i strony kancelarii od kilku dni informuję o wyróżnieniach i miejscach w najnowszym rankingu Chambers and Partners edycji Global. Nie ma wątpliwości, że to najbardziej ceniony i rozpoznawalny ranking w prawniczym świecie. Wiele kancelarii i prawników chce być tam sklasyfikowanych. Wielu umieszcza informacje o przyznanych wyróżnieniach także w podpisach emailii. Kiedy natomiast określamy kogoś mianem prawnika rankingowego, to często odnosi się to właśnie do zestawienia Chambers and Partners. Poniżej przedstawiamy krótką historie firmy Chambers and Partners oraz jej rankingu.

Przypominamy tekst, który ukazał się na Legal Business Polska w lutym ubiegłego roku.

Początki Chambers and Partners sięgają końcówki 1969 roku. Wtedy, w Londynie, wykładowca uniwersytecki prof. Laurence Francis Orbach oraz adwokat Michael Chambers założyli wydawnictwo Orbach & Chambers Publishing. W 1989 roku powstał nowy oddział wydawnictwa – Chambers and Partners. 

Pierwszy ranking Chambers and Partners został opublikowany w 1990 roku i obejmował tylko Wyspy Brytyjskie. Z każdym rokiem jednak firma się rozwijała, oceniała coraz więcej rynków, kancelarii i prawników. W ciągu kilkunastu lat stała się wielką firmą badawczą specjalizującą się w rynku usług prawnych. 

Obecnie dwustu analityków firmy bada prawnicze rynki niemal na całym świecie zbierając informację i prowadząc wywiady w ponad 20 językach. Efektem ich pracy jest ponad 10 różnych publikowanych co roku rankingów. 

Sam założyciel Michael Chambers rozstał się ze swoją firmą w marcu 2018 roku. Po 30 latach sprzedał ją grupie inwestorów, której przewodził przedsiębiorca z branży wydawnictw prawniczych Mark Wyatt (założyciel między innymi Legalweek) wspierany przez fundusz private equity Inflexion. 

W 2018 roku uznane ameryańskie pismo prawnicze The National Law Review określiło ranking Chambers and Partners jako jeden z najbardziej prestiżowych w branży prawniczej i najbardziej wiarygodny

Rankingi powstają na podstawie zgłoszeń kancelarii, które przedstawiają zrealizowane projekty razem z referencjami od klientów. Wszystkie zgłoszenia od kancelarii są następnie weryfikowane przez analityków między innymi poprzez rozmowy telefoniczne ze wskazanymi klientami.  Główne czynniki, przez pryzmat których oceniane są informacje i opinie zebrane o kancelariach to:

  • wiedza i doświadczenie w danej specjalizacji 
  • obsługa klienta w tym, szybkość, responsywność, przejrzysty język biznesowy
  • tzw. głębia zespołu czyli stopień zapewnienia odpowiedniego wsparcia dla klienta na każdym poziomie
  • rozumienie biznesu i świadomość danej branży 
  • staranność i dbałość o szczegóły 
  • stosunek jakości pracy do ceny w tym efektywność personelu, organizacja pracy i innowacyjność, która pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze 

Jedna z analityczek Chambers and Partners w rozmowie z Legal Business World zwracała uwagę, że największym problemem dla researcherów jest brak wystarczającej ilości informacji na temat zrealizowanych projektów. Jak mówiła Georgina Brooks, kancelarie musza pamiętać by oprócz napisania komu i w jakim projekcie doradzały, należy opisać także kontekst transakcji i wskazać, co sprawia, że jest ona szczególna. Według analityczki, która pracowała przy rankingach Chambers Europe 2012-2015, problemem jest także pisanie przez prawników opinii, które przekazują potem klientom, stąd Chambers stawia na wywiady telefoniczne.

Wyróżnienia i „rozpoznania” rankingowe, które w ostatnich dniach otrzymały kancelarie i poszczególni prawnicy odnoszą się do rankingu Global. Natomiast niebawem opublikowany zostanie także ranking Chambers Europe.

źródła: chambers.com, wikipedia.org, legalbusinessworld.com, penews.com

Kategoria: Kariera i edukacja