Zgodnie z wyrokiem Sądu Okręgowego w Poznaniu, Currency One musi przestać używać oznaczeń „cinkciarz” oraz „cinkciarz.pl” i oznaczeń podobnych jako słów kluczowych przy definiowaniu reklam w Google Ads, opublikować i utrzymywać przez miesiąc na swoich stronach przeprosiny, a także zapłacić Cinkciarz.pl ponad 2 mln złotych wraz z odsetkami oraz 40 tysięcy złotych na wskazany cel społeczny.
Cinkciarz.pl pozwał Curreoncy One w 2013 roku. Pozwana spółka w tym okresie kwestionowała ważność znaków towarowych zawierających słowo „cinkciarz”. Tą kwestią zajmował się zarówno Naczelny Sąd Administracyjny, jak i Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Oba Sądy prawomocnymi wyrokami potwierdziły, że niezależnie od historycznych konotacji słowa cinkciarz, dziś to nazwa własna oraz znak towarowy.
Ze strony kancelarii SSW Pragmatic Solutions zespołem doradzającym Cinkciarz.pl kierowali partnerzy Janusz Mazurek oraz dr Filip Balcerzak. W kancelarii SK&S pracami nad tym sporem kierowała prof. Ewa Skrzydło-Tefelska.
Wszystko wskazuje na to, że to nie koniec tej sprawy. Apelację od wyroku Sądu Okręgowego w Poznaniu zapowiedziała już firma Currency One. Natomiast Marcin Pióro, prezes i założyciel Cinkciarz.pl powiedział w komunikacie prasowym, że chce dochodzić wyższej kwoty odszkodowania.
źródło: ssw.solutions, skslegal.pl